terms

قوانین و مقررات

مقررات عمومی

قوانین و مقررات جهت حفظ حقوق فروشندگان، خریداران و کاربران دستینو در نظر گرفته شده و منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و فعالیت در این سایت به معنای توافق کامل با آن می‌باشد.
درج هرگونه شماره تماس و پیامک، آدرس، آدرس اینترنتی، نام کاربری نرم افزارهای چت و گفتگو و مواردی از این قبیل بر روی تصاویر محصولات، توضیحات محصول، پیام‌های خصوصی، نظرات و به هر طریق دیگر ممنوع است.
درج هرگونه مطلب توهین آمیز به افراد و مغاییر مقررات کشور ممنوع می‌باشد و در صورت مشاهده حذف و طبق نظر سایت با متخلفین برخورد می‌گردد. شایان ذکر است مسئولیت پاسخگویی در مراجع قانونی در صورت شکایت با فرد متخلف خواهد بود.
تغییر قوانین و مقررات ذکر شده در این صفحه به صورت ایمیل به کاربران اطلاع رسانی خواهد گردید و سه روز پس از اعلام قابل استناد خواهد بود.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

در صورت هرگونه سوال، شکایت و یا پیشنهاد با شماره تلفن 88400691-021 تماس بگیرید و یا به آدرس support@dastino.com ارسال فرمایید.

ساعات پاسخگویی:

روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 17 عصر و پنجشنبه‌ها ۱۰ صبح تا ۱ عصر
به ایمیل های ارسالی شما طی ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهد شد

فروشنده (دست آفرین)

فروشنده محصولات دست ساز بایستی خود تولیدکننده آن محصولات یا نماینده تولیدکننده آن محصولات باشد.
منظور از «تولید کننده» کسی که است محصولات دست ساز را تولید می‌کند و منظور از «نماینده» شخصی است که امور مربوط به فروش و مدیریت سفارشات در دستینو را برای تولید کننده انجام می‌دهد.
فروشنده محصولات دست ساز نمی‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی‌ای باشد که به صورت واسطه عمل می‌کند. واسطه گری، دریافت حق الزحمه فروش و فروش محصولاتی که تولید شده توسط فروشنده نمی‌باشد در دستینو ممنوع می‌باشد.
فروشنده تمامی مسئولیت‌های مربوط به محتوایی که در دستینو قرار می‌دهد را، اعم از تصاویر، محتوای متنی، قیمت محصولات و هر نوع محتوای دیگری که در دستینو ایجاد می‌کند را بر عهده گرفته و هرگونه تخلف از قوانین جاری کشور را مستقیماً و شخصاً پاسخگو خواهد بود.
فروشنده محصولات دست ساز، مسئولیت ارسال محصولاتی که هزینه آن‌ها پرداخت شده، سالم بودن محصول، کیفیت محصول مطابق تصاویر، توصیفی و توضیحی که در مورد آن محصول نوشته شده است را بر عهده گرفته و هرگونه تخلف از این موارد را مستقیماً و شخصاً پاسخگو خواهد بود.
در صورت شکایت هریک از مشتریان از تولیدکننده محصولات دست ساز در مراجع قانونی، فروشنده شخصاً و مستقیماً پاسخگو و پیگیر مسائل و موارد قانونی خواهد بود.
تمامی مراحل درج، قیمت گذاری، زمان بندی، ساخت و ارسال کالا بر عهده فروشنده می‌باشد. فروشنده متعهد است که کالای مورد نظر را با کیفیت و در زمان مناسب به دست مشتری برساند.
دستینو همواره بر نحوه کار تولیدکنندگان (فروشندگان) نظارت خواهد داشت و در صورت تخلف از قوانین دستینو یا قوانین جاری کشور حق معلق نمودن، غیرفعال نمودن و یا حذف فروشگاه و محصولات مربوطه را برای خود محفوظ می‌دارد.

کالا (دست آفریده)

کالاهایی که در دستینو قرار داده می‌شوند بایستی مطابق قوانین جاری کشور باشند. تصاویر، توضیحات و نام محصولات بایستی با توجه به قوانین جاری کشور ایجاد شوند.
درج هرگونه شماره تماس و پیامک، آدرس، آدرس اینترنتی، نام کاربری نرم افزارهای چت و گفتگو و مواردی از این قبیل بر روی تصاویر محصولات یا در بخش توصیحات محصولات ممنوع می‌باشد.
دستینو این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در صورتی که فروشنده‌ای با بیش از سه بار تذکر موارد مربوط به قوانین دستینو را رعایت ننمود، محصول مورد نظر غیرفعال و یا خذف شود. و در صورت تکرار اینگونه موارد دستینو حق غیرفعال نمودن، معلق نمودن و یا حذف کالاهای فروشنده خاطی را خواهد داشت.
کالاهایی که برای هریک از مشتریان ارسال می‌گردد بایستی مطابق تصاویر ارائه شده برای آن محصول در دستینو باشد. در صورت عدم رضایت مشتری، جلب رضایت مشتری بر عهده تولیدکننده محصولات دست ساز خواهد بود.
قیمت کالاها بایستی همواره بروز باشند و دقت کافی در درج قیمت‌ها انجام شود. در صورت سفارش و پرداخت هریک از مشتریان، قیمت کالاها به هیچ عنوان قابل تغییر نخواهد بود و جلب رضایت مشتری بر عهده فروشنده می‌باشد.

ساخت و ارسال کالا

زمان آماده سازی کالا بایستی با دقت محاسبه و درج شود و تولیدکننده متعهد است که در زمانی مطابق با زمان درج شده کالا را برای مشتری ارسال نماید. در صورت عدم ارسال کالا و تأخیر بیشتر از ۳ روز کاری، مشتری حق دارد سفارش خود را لغو کند و درخواست بازگشت مبلغ پرداخت شده را داشته باشد. در صورتیکه قبل از تأخیر ۳ روزه محصول به دست مشتری رسیده است یا تأخیر پیش آمده به دلیل نقص و تأخیر در عملکرد شرکت پست جمهوری اسلامی ایران یا شرکت‌های تابعه باشد، کالای مورد نظر تحویل داده شده در نظر گرفته می‌شود.
ساخت کالا، مواد به کار رفته، روش‌های ساخت و هرگونه سازوکار مربوط به ساخت کالا بایستی مطابق تصاویر ارائه شده و توضیحات ارائه شده برای هر محصول از طرف فروشنده باشد.
روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌شوند.
دستینو به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارش‌گذاری می‌دهد.
کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

استرداد کالا

بر اساس ماده 37 قانون تجارت الکترونیک ایران مصوب سال 1382،‌ در هر معامله از راه دور، مصرف‌کننده باید حداقل هفت روز کاری، وقت برای انصراف (حق انصراف) از سفارش خود بدون تحمل جریمه و یا ارائه دلیل داشته باشد. دستینو نیز با تکیه بر اصل مشتری‌مداری و احترام به قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده، به تمامی مشتریان خود این امکان را می‌دهد که در صورت عدم تطبیق کالای ارسالی با محصول سفارش داده شده و یا سایر مشکلات، بتوانند کالای خود را به فروشنده بازگردانند.

رضایت مشتری

جلب رضایت مشتریان، رسیدگی به شکایات و پاسخگویی به مشتریانی که محصولی را خریداری نموده‌اند بر عهده فروشنده آن محصول است.

تعویض و یا عودت کالا

بر اساس ماده 37 قانون تجارت الکترونیک ایران مصوب سال 1382،‌ در هر معامله از راه دور، مصرف‌كننده بايد حداقل هفت روز كاري، وقت براي انصراف (حق انصراف) از سفارش خود بدون تحمل جريمه و يا ارائه دليل داشته باشد. دستینو نیز با تکیه بر اصل مشتری‌مداری و احترام به قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده، به تمامی مشتریان خود این امکان را می‌دهد که در صورت عدم تطبیق کالای ارسالی با محصول سفارش داده شده و یا سایر مشکلات، بتوانند کالای خود را به فروشنده بازگردانند.

شرایط تعویض و یا عودت کالا

در صورتی که کالای خریداری شده به هر دلیل شامل قانون بازگشت کالا شود، مشتری باید آن را بسته‌بندی کرده و برای فروشنده/ دستینو ارسال کند. همچنین در صورت مشاهده تفاوت‌های ظاهری مانند اختلاف در رنگ و سایز و مدل و …، باید موارد را ظرف مدت 48 ساعت پس از خرید به دستینو اعلام کرده تا نسبت به تعویض آن اقدام شود.

کالاهای قابل عودت و تعویض

کالاهای دارای نقص فنی
کالاهایی که مشخصات فنی و ظاهری آن‌ها با اطلاعات درج شده در سایت مغایرت دارد

آسیب به کالا هنگام پست

در صورت مشاهده هرگونه آسیب در زمان تحویل کالا، خریدار می‌تواند از تحویل آن خودداری کند. در صورتی که کالا با پست ارسال شده باشد، خریدار باید صورتجلسه آسیب کالا را از مأمور پست دریافت کند و بلافاصله با دستینو تماس بگیرد.
درصورتی که بعد از دریافت کالا متوجه خسارت در کالا شدید،‌ ابتدا باید با دستینو تماس بگیرید تا هماهنگی‌های لازم جهت ارجاع کالا صورت گیرد.

چگونگی پس گرفتن پول

در صورتی‌که پس از ثبت سفارش از خرید کالا منصرف شوید و یا کالای ارسال شده با سفارش شما مطابقت نداشته‌ باشد، ظرف مدت 48 ساعت کاری مبلغ آن به حساب شما واریز خواهد شد.

انصراف از خرید

اگر هنوز محصول سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به آدرس ایمیل enseraf@dastino.com اطلاع داده شود.
اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا 7 روز کاری‏، باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد. در این حالت، برگرداندن کالا پس از تأیید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است.
لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.
همچنین در صورت انصراف از خرید، ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.

نحوه محاسبه هزینه‌های ارسال

اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش دستینو برسد، هزینه‌های ارسال به عهده فروشنده است.
برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به دستینو ارسال شود.
در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان دستینو، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

در صورت مشاهده هرگونه نقص فنی و یا ظاهری، لطفاً با شماره تلفن 88400691-021تماس بگیرید و و یا پیام خود را در صفحه “تماس با ما” برای خدمات پس از فروش ارسال کنید.